Daglig rytme

31. januar 2008

Alder:
5 mdr.

Daglig rytme

Hej Helen

Først vil jeg sige tak for dine tidligere svar omkring fladt baghovede og morssyg. Far og søn er begyndt og have mange hyggelige stunder sammen. Hvilket jeg kan mærke de begge nyder!!! :0)

Jeg skriver til dig for og høre om vores rytme for dagen lyder okay !!

Magnus er nu 5 mdr og vejer 7640 og er 69 lang :0) Han har altid fra han var lille af sovet imellem sin mor og far men for 4 dage siden har vi sat hans seng op i soveværelset, og han sover nu i den. Det skal lige siges han kender sengen fra hans korte formiddagslure. Vi har valgt og rykke sengen ind i soveværelset så han langsomt kan vende sig til og sove i den om natten så vi senere kan rykke den ind på hans eget værelse !! Det har fået en god opstart og han acceptere og ligge i den lige nu ...

Annonce

... :0) Lyder det som en okay plan ?

Plan over vores dag !!

kl 21.30 / 22 Ammes og der synges godnat sang og han puttes
Ligger og snakker og møver rundt i ca 20 - 30 og falder til ro. Er ikke sur.
kl. 2 Vågner og Ammes (ikke hver nat vågner han her )
kl 5.30 Vågner og ammes og putter sammen hos mor
kl 8 8.30 Vi står op og han pusles og får tøj på
kl 9 ammes
kl ca 10 sover formiddagslur i ca 40 - 50 min
kl 11.30 / 12 Får grød med frugtmos og vand + ammes
kl 12.30 - 15 / 15.30 sover i barnevogn
kl 16, ammes
kl 18 Kartoffel / grøntsagemos,vand + ammes
Inden helt godnat har han en powernap men ikke på et bestemt tidspunkt.
kl 21.30 / 22 ammes og der synges godnat sang og han puttes

Vi leger og hygger i de stunder han er vågen.

Med venlig hilsen
Lena

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

Annonce

Viden om børn:

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder